Sömn, hunger och toabesök.

Just nu består mitt liv att i princip samma saker som Tildes.
Kampen om att hålla sig flytande och gå framåt :) Varje dag tänker jag att nu jäklar ska jag träna, men att lyckas hålla energin uppe tills 4-5 på morgonen gör att jag kan inte göra mycke på dagarna för då blir nätterna lidande.
Det är ju mitt jobb att anpassa mig efter min dotter och inte tvärt om, såklart ska man tänka på sig själv men lilla fisen vägrar att somna tidigare. Envis som mamma kanske? ;P
 
Dagarna består av massa mys som jag gärna gillar att använda, pappamys, mammamys, helgmys och blabla.
Har vart några dagar då vi har blivit lite besatt av beck filmer så vi har passat på att kika igenom dom senare filmerna som man inte kan automatiskt! Nu är vi inne på den näst sista men att kolla på en film tar ju ungefär 3x längre tid sen Tilde kom :) Man måste pausa hela tiden "Nu har hon spytt, bajsat, kissat, är hungrig, gör gulliga ljud, vill leka", och sen ska vi hinna göra mat också så allting tar så otroligt lång tid.. Ovant!
 
Nu har Anders henne inne i köket och leker "Spring efter vattnet", hon har verkligen börjat göra ljud när hon är nöjd och börjar uppskatta sång och lek. Prästens lilla kråka, en kulen natt är bra sånger :) Hon har också en bok som min kusin Camilla m fam gav henne när hon föddes som heter "Äntligen Bajs". Underbar barnbok som jag verkligen kan rekomendera till er, finns flera i samma serie som vi också ska ta och köpa så fort vi får chansen.
Hon ska få dom i julklapp, men det är hemligt så skvallar inte ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tilde ligger på köksbordet och pratar för fullt gullungen!
Pappa Anders ska göra pannkakor för att vi har inte vart tillräckligt onyttiga i helgen, pizza,läsk,chips,dipp,godis.. och jag undrar varför jag inte tappar i vikt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vad kommer nu?

Har en dotter Tilde som är född den 2012-09-01

RSS 2.0