Om du nu vill lägga dig i.

Okej, nu när jag har fått min första negativa kommentar så tänkte jag ge den ett helt inlägg.
Snällt va?
 
Så här skriver hen.

Men oj, inte får man ha en sån stol till en sån liten?! Och sitta fram ska man då inte göra, man rekommendera ju bakvänt tills dom är fyra..beroende på längd och vikt. Men absolut inte när dom är så är små! Du ser väl att nackstödet inte skyddar hennes nacke. Ett av mina barn har en liknande och han är fyra. Tyckte butiken som sålde den att den verkliga var passande till en sån liten och dessutom framåtvänd?

 

Nu ska jag besvara det här utan att skriva någonting jag kommer ångra sen.

För det första, nu ska jag göra det lätt för dig. HÄR får du länken till själva stolen.

http://www.forsman-motor.se/barnstol-f500k/4049-0

Märket heter Sparco och är godkänns i Sverige enligt som regler som gäller alla andra bilbarnstolar'

 

 

1. Som du ser så är stolen godkänd ifrån 0-18kg. Jag hade inte satt henne som nyfödd i den. Hon är snart 5 månader och väger nästan 8 kg vilket gör att hon mer än väl passar för stolen.

 

 

2. Är du galen? Tror du att jag skulle sätta min lilla bebis framåt när hon inte är stabil i nacken? Om du tittar närmare på bilden kan du klart och tydligt se att det är ett bälte i det vänstra hörnet. Det skulle alltså vara ett till bälte i framrutan framrutan. Har ni det i eran bil så får du antar jag att du måste vara någon slags supermiljonär för ingen annan jag känner har ett bälte där. Då får du också vänligen kommentera igen eftersom att jag inte förstår vad man ska ha det bältet till?

 

 

3. Nackkragen. Den kan man flytta upp och ner hur man vill. Anledningen till varför jag flyttade upp den var att hon var varm runt huvudet och vi precis hade satt oss i bilen. När vi hade åkt en stund så flyttade jag ner det när hon sov. Vill du ha en bild på det också så kan du skriva din mail så biforgar jag lite bilder.

 

 

4. En lite extra kommentar till dig, stolen är gjort så den kan användas framåt och bakåt. Det betyder INTE att jag tänker använda den framåt. Men eftersom att den är gjord på det sättet så finns det två grejer man kan göra för att tilta den bakåt så den passar bra för bebisar. Vill du komma hit så kan jag visa dig.

 

 

 

Hoppas att du är nöjd med svaren, återkom gärna igen om jag ska motbevisa dig med någonting annat du fått för dig! Godmorgon alla glada?

 



Kommentarer
Anonym

Tråkigt att du tog det som en negativ kommentar! Det finns många godkända stolar i den viktklassen men för det betyder det inte att det är bästa. Och jag skrev kommentaren utifrån bilden och på bilden sitter barnen framåt. Det finns 100tals artiklar om hur mycket säkrare barnen är om den sitter bakåtvänd. För mig känns det som om ni fått dålig info från butiken men om du är nöjd och tycker den är bra så OK.

Svar: Hon sitter inte alls framåt!! Hon sitter bakåtvänd i min pappas bil på kortet i baksätet. Jag har inte körkort så jag sitter bak med henne. Precis så som hon ska göra. Anledningen till att hon sitter i stolen var att vi var i sthlm och hade ingen annan stol där. Hemma använder hon sin Brio Primo med Bas i baksätet på våran väldigt säkra volvo v70 men eftersom att hon snart är för liten för den så tänker vi byta. Jag känner mig attackerad eftersom att du har helt fel. Hon sitter inte alls framåt!
.

2013-01-23 @ 13:00:25
Alexandra

Anki ta inte åt dig vad hen skriver ! Man ser klart och tydligt att hon sitter bakåtvänd i baksätet .

Svar:
.

2013-01-23 @ 18:08:02
URL: http://Alliatta.blogspot.com
Frida

Om jag nu får lägga mig i! Till anonym: jag har själv åkt med Tilde och Annika i bil och vet att Tilde sitter bakåtvänd! Om du tänker efter när du tittar på bilden så sitter Tilde på höger sida bak, bakom passagerar sätet, och Annika sitter bredvid henne i mitten!..... Så Tilde sitter till höger om Annika. Bak och bakåtvänd! Tack för mig

Svar:
.

2013-01-23 @ 20:18:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vad kommer nu?

Har en dotter Tilde som är född den 2012-09-01

RSS 2.0