Sov du lilla.

Som ni vet så gillar inte Tilde att sova i sin säng, men hör och häpna! Nu har jag börjar med en skiva som heter Sov du lilla och nu har hon sovit i sin säng 2 timmar än så länge, helt otroligt!  
 
Det är en person som har jobbat med nyfödda sen 2005 och gjort hörseltester och märkt att ljuden som använder är väldigt lugnande för barnen. Dom ska likna ljuden i mammans mage.
 
Så här står det på sidan.
 
--
Urljud = ljud som finns i oss någonstans från begynnelsen (det trygga fosterlivet) och berör oss på ett väldigt speciellt sätt. För ljud skapar minnen. Kanske är det därför vi kan sitta på en strand och få ro i själen!
 
Ljud är en källa till glädje, gemenskap och njutning. Det är med ljud vi formar orden, förmedlar tankar och kunskaper.

Mammas ljud, ett klickande, knarrande, delfinliknande ljud från tarmrörelser och mage. Det trygga kluckande ljudet från moderkakan som vi kan återfinna vid havet. Hela tiden kan man höra mammas hjärtljud i bakgrunden.
--
 
Och det stämmer ju, så jag slog till och nu kör vi stenhårt på snuttefilten och skivan! Ikväll tänkte jag att jag skulle försöka få henne att sova i sin säng för natten, får se imorgon hur det går.
 
 
 
 
 
 
Morbror Fredrik var här imorse och tog en fika, skönt med sällskap på morgonen :)  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vad kommer nu?

Har en dotter Tilde som är född den 2012-09-01

RSS 2.0