007

Inte för att mitt liv var så otroligt spännande innan jag fick barn ;)
Nu är man mest hemma, luktar bebisspyor, tänker mest på barnkläder och leksaker, blir fascinerad Tildes förmåga av att fylla upp blöjan med bajs, sorten på blöjor och ja allting som jag inte brydde mig ett dugg av förr.
Kan ju tillägga att jag saknar att klä upp mig och gå ut och dansa, men var sak har sin tid!
 
Att få barn är ju en upplevelse som man inte kan förklara, att man helt plötsligt är helt uppslukad av en liten person som varken kan prata eller styra sin egen hand. Är inte ens medveten om att hon har fötter ;)
Hon styr hela ens liv och trötthet är någonting man inte visste vad det betydde innan hon kom, men det tyckte man ju då såklart.
 
Älskade lilla flicka, min kärlek..
Som kan göra mig lagom irriterad när hon vägrar sova på nätterna, så inte är det någon dans på rosor dygnet runt inte! Men när hon ler då finns det inget bättre, det kan jag lova!
 
 
Idag har vi ju vart och hos mormor Boa och träffade på kusin Camilla och hennes fina E :)
Tilde ska ju döpas i Boas (Min mormor som heter Kerstin men kallas Boa för att jag råkade säga fel när jag var liten och sen har det bara hängt med) dopklänning! Den har burits av nästan alla på min mammas sida och jag och mina syskon har haft den. Nu är det min dotters tur, känns lite overkligt :)
 
 
 
Och vi hann ju såklart hem till mormor och moster en sväng också :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Micke

Asså jävla! Har inte tänkt på de förr, men du och Pia är sjuukt lika:D dock inte så konstigt kanske:)

Svar: Hehe tur att vi är det :D
.

2012-11-20 @ 23:33:39
URL: http://schabelcase.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vad kommer nu?

Har en dotter Tilde som är född den 2012-09-01

RSS 2.0