Vilken dag!

Oj oj, dagen började tidigt med att Tilde vart jättearg när vi väckte henne "mitt i natten" alltså klockan 10.00.
Jag fick sova 4 timmar och Tilde 5 ;P Hon har dock sovit i princip hela dagen med korta käkpauser och lite förbannad när hon inte fick komma ur bilstolen, mest för att hon bara vill kämpa emot sömnen som tydligen jag har gjort hela uppväxen. Kan tilläggas att jag aldrig har vart speciellt pigg på att gå och lägga mig, borde ju vara perfekt nu tänker ni MEN då sov jag oftast aldrig mindre än 10+ timmar och tyckte att jag var trött ;) Känns ganska ironiskt nu kan jag säga.
 
Iallafall kom vi till kupolen runt 11.30 tiden har jag för mig, kikade på alla möjliga affärer och såklart käkade vi på Mc donalds. Hittade en jättefin sovpåse med ärmar till Tilde, en ifrån ett märke som heter Bäbis om jag inte minns fel (Anders är och hämtar den, ni får snart veta hur det gick till). Prisvärd och väldigt fin, ifrån babyproffset i Borlänge. Passade också på att köpa en jättestor blomma med ansikte i en leksaksaffär för att hon verkar gilla just "blommor" med mycket färg.
 
Sen bar det av till Anders farmor, väldigt söt liten tant som pratar finlandssvenska :) Väldigt charmigt.
Hon bjöd på väldigt god soppa med mackor till, mumsigt när man har tryckt i sig massa fet mat hela dagen.
Fick träffa en del av Anders släkt som jag aldrig träffat förr och fick också veta att dom ska komma på Tildes dop :)
 
På vägen hem vart det en mindre rolig historia, skriver ett till inlägg om det lite senare.
 
 
 
Jag och Anders fick käka själva medans farfar Mackan hade Tilde, jag kände mig stressad och var rädd att hon var ledsen någon annanstans. Så var inte fallet :) Hon som sov en liten gris!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vad kommer nu?

Har en dotter Tilde som är född den 2012-09-01

RSS 2.0