Bort bra men hemma?

Efter att ha haft sällskap i nästan en vecka tycker jag att det är ganska tråkigt att vara hemma. Det är skönt att ha mina vanliga morgonrutiner men jag gillar verkligen sällskap! Har haft det jätte mysigt hemma hos Millan och sen hos farmor. Jag och Tilde har växt ihop lite, jag älskar henne så det gör nästan ont när jag tittar på min lilla flicka :)
 
Dagarna bestod av häng med millan och Elton, jättemysigt! Det var så kul att vakna upp till Eltons glädjeskrik på nedervåningen och när man kom ner så sprang han runt med någon leksak och såg allmänt busig ut. Att man kan förstå så mycke när man är liten! Vi myste mest inne och tog det lugnt, tog en liten tripp till affären i närheten och jag hade pälsat på Tilde som att det skulle vara iskallt ute så inne i affären började hon skrika så jag fick lov att ta upp henne. Det var inte lika kallt där som hemma (var 20 minus när vi åkte).
 
På torsdagen så åkte vi till huddinge med buss/tunnelbana/buss och det gick jättebra! Tog 2 timmar men så är det i Stockholm, inte som hemma när man tycker att det är långt att åka till noret (5 km) haha.
 
Min farfar hade aldrig träffat henne och hon flörtade på för fullt. Hon var lite skeptisk när vi först kom dit för hon är inte van att träffa dom, det tog inte många minuter innan hon slappnade av och lekte för fullt med gammel faster Mariann. Hon fick en jättefin leksak som jag tänkte visa lite senare. En blomma som låter och snurrar, och hon som älskar sina andra blommor så den blev en hit direkt.
 
Eftersom att hennes sömn har ändrats medans vi var borta (hurra!) så är hon redan vaken! Nu ska vi leka, hörs sen!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vad kommer nu?

Har en dotter Tilde som är född den 2012-09-01

RSS 2.0