It's the end of an era

Nu är det slut.
Inga fler filmer eller böcker, känns konstigt för att det var så många år sen ja läste alla böckerna och vart förälskad.
Kan väl inte påstå att jag har vart ett riktigt fan av någonting förens twilight, älskar allt med det.
Karaktärerna, vampyrer, historian.. Det lockar och jag tror att det är därför så många gillar twilight så mycket.
Att få leva sig in i en värld där man har chansen att bli någonting mer än människa, spännande!
 
Iallafall sista filmen, själv tycker jag att den var hela fantastis bra! Längtar tills vi ska gå igen (ser dom alltid två gånger) ;P Saknade vissa bitar ifrån boken men absolut inte mycke! Lite grejer i början med Jaspers karaktär som jag saknade mest men ingenting som stör filmen för dom som inte har läst böckerna, hade inte gjort någon skillnad i vad som händer.
 
En speciell scen i filmen är jag osäker på om den ens finns i boken, har inget minne av det alls.
Däremot är jag glad att den var med, så spännande! :)
 
Slutet kan jag inte skriva mycke om för inte alla var på premiären, men jag är nöjd.
Kunde faktiskt inte slutat bättre, och några mindre tillägg till boken gjorde att man kände en myskänsla i kroppen, väldigt nöjd men lite sorgsen för att det "är över nu".
 
                                                                      
 
 
 
MEN! Du har ju en bebis på 10 veckor, ja det har vi.
Mormor Pia var barnvakt och jag satt på helspänn hela filmen, kollade på mobilen ca var 10 minut och var livrädd att mamma skulle skriva eller ringa och berätta att Tilde var ledsen!
Men vet ni vad, hon hade sovit på hennes bröst hela tiden :) Hon vaknade till precis innan vi kom hem och då tänkte mamma att hon skulle byta blöja.
Så när vi kom hörde vi hennes gråt och jag får panikkänslor, fan fan fan fan fan nu har hon vart jätteledsen.
Drar av mig skorna och kastar jackan på köksbordet för att komma till henne. Men då säger mamma att hon precis vaknat, vilken lättnad!
 
Men ingenting är som det var förr, min kära dotter har en stor bit av mitt hjärta och är med mig vart jag än går!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vad kommer nu?

Har en dotter Tilde som är född den 2012-09-01

RSS 2.0