Ljusare tider!

Äntligen går vi emot ljusare tider! Som jag har längtat efter dagsljus, märks väl kanske inte förens om en månad men ändå!
 
Iallafall, nu har vi firat jul. En märklig julafton.. Tildes första.
Det började med att Tilde inte hade bajsat på 7 (!) dagar, pruttade så det luktade död råtta och var allmänt förbannad. Anders hade feber och var förkyld, Tilde och jag var/är förkylda, hon hade sovit ungefär 2 timmar på natten så Julaftonsmorgon började inte speciellt bra vill jag lova.
 
Vi packade iallafall ihop allt vi behövde och drog ut till Anders mamma och käkade julfrukost, så himla gott!
Tar ju ett tag att åka dit för hon bor på heden i våmhus :) Tilde fick sitt gossedjur "Vilmer X" aka Ville av Birgitta, Hans och Erik. Hon fick döpa den ;) Anders syster Frida och hennes kille Håkan var också där och käkade!
Tilde tycker mycke om Frida, hon påminner som Moster Emma som också är en klar favorit :) Långt och fint mörkt hår!
 
Och vet ni vad!? Jag glömde kameran.. hela julafton är odokumenterad! Dåligt!
 
Sen bar det iväg mot min familj och middag och kalle anka :) Märkte inte ens det som hade tagit bort ifrån timmen så snacka om över hypat! Vi människor är ju anpassningsbara eller hur ;)
Vi åt och käkade gott, proppade i mig så mycke mat och choklad så det stod upp över öronen! Dukiga mamma som ordnade så fint och ett stort TACK för alla fina presenter ifrån alla er!
 
Blir lite bilder på Tildes framsteg istället. Den senaste veckan har hon börjat älska att ligga på magen! Hon har hittat tummen på riktigt, inte helt perfekt än men hon kan skilja tummen ifrån dom andra fingrarna och få in den i truten ;) MEN imorgon kommer det mer för vi ska fira jul hos anders pappa och alla systrar :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vad kommer nu?

Har en dotter Tilde som är född den 2012-09-01

RSS 2.0