Dopdagen

Oj vilka intensiva dagar det har varit! Städning, besök, dop och allt runtomkring.
 
Igår morse kom farmor, faster och mio med tåget ifrån sthlm. Dom kom bara förbi en snabbis innan dom skullee iväg och byta om. Boa kom hit med dräkten som jag skulle ha på mig, jättefin men bökig att komma i! Ingenting man slänger av sig på 1 minuter kan jag säga och så otroligt varm! Nog för att vi var 55+ i lokalen med ändå ;)
 
Anders skulle käka och det slutade med att vi fick stressa ner till kyrkan. Väl när vi hade kommit dit fick vi byta om på Tilde och pratade med prästen i ungefär 1 sekund innan dopet men det gick bra ändå. Vi hade pratat på telefon innan och bestämt om psalmer, sång och dopskålen. Prästen heter Christer björk och skulle precis börja i mora 1/12 kul nog. Har döpt Anders lillebror Erik också för ca 12 år sedan så det var ganska kul att han döpte Tilde!
 
Hade ingen tid att hälsa på folk så fick vinka lite snabbt och sen var det tid att börja dopet. Tilde låg så fint och myste i Anders knä (gnällde bara till några små stunder). Prästen pratade på om allting och eftersom varken jag eller är speciellt insatta i kyrkan,bibeln eller psalmer så var det bara att hålla hårt i boken när vi skulle sjunga. Men det gick fint, lätt att hänga med! Vi valde "Tryggare kan ingen vara" och "Du är värdefull". Åsa sjön och Emma spelade gitarr på låten jag valde, "Du är aldrig ensam" med Mauro Scocco.. Fick stå och hålla tillbaka gråten när jag kopplade låten till min kärlek till min underbara lilla dotter.
 
 
 
 
 
Efter allting var klart så bar det av det av till Andreasgården (Inte Anderasgården som jag råkade skriva i dopinbjudan! ) Min mamma, syrran och Anders mamma hade gjorde så otroligt fint. Vilka kvinnor! På morgonen åkte dom dit och började koka kaffe, ordna dukning och allt det praktiska. Så när vi kom dit var det tända ljus och serverat med tårta, lussebullar och kakor.
Hon fick så mycke fina presenter av alla och vi är så tacksamma för att alla kära släktingar kom och firade Tilde med oss! Ska visa lite hur det såg ut.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och sen bar det av till mamma på middag :) Duktiga mamma, all kärlek till henne som gjorde det möjligt för oss att ordna den här helgen :) Mammor kan!
 
 
 
 
 
 
 
En riktigt lyckad helg och ett stort TACK till alla inblandade :)
Kommer mer bilder när jag får ifrån alla andra som har tagit ;)


Kommentarer
emelie

Vad fint dop ni ordnat!:) tar tacksamt emot tips inför dop sen när vi ska ordna Frejas. Ses på tisdag! Kram

Svar: Tack så mycket :) Absolut! Det gör vi! Kram
.

2012-12-03 @ 00:00:11
URL: http://frokenbjorck.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vad kommer nu?

Har en dotter Tilde som är född den 2012-09-01

RSS 2.0